expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

torsdag 23 januari 2014

Men jävla skit då!

På IGN är de väldigt uppspelta över Witcher 3 som kommer senare i år (något datum är ännu inte satt) och avslöjar en massa spännande info om det. Jag skulle ha kunnat vara lika taggad om det inte vore för att jag inte får igång Witcher 2.

Eller rättare sagt, spelet startar utan problem men jag har svårt att få spelet att flyta på och gissningsvis beror det på mjukvaruproblem eftersom det inte spelar någon roll vilka grafikinställningar jag gör.

Och de problem jag har är två. Dels ett riktigt störigt muslagg där muspekaren är extremt långsam och hackig, vilket jag inte kan göra något åt trots att fler verkar ha upplevt liknande och lyckats fixa till det på olika sätt som jag förtvivlat efterhärmar utan resultat.
Dels laggar själva spelet på ett riktigt skumt sätt. Vanligtvis när man talar om lagg så brukar man mena att antalet bildrutor per sekund blir oroväckande lågt och gör att bilden upplevs som hackig. Min bild upplevs snarare som om den inte vet om den ska vara snabb, långsam eller accelererande men fortfarande utan hack. Lite som när man i en avancerad videospelare leker med uppspelningshastigheten på filmen. Det spelar det heller ingen roll vilka inställningar jag gör. Det enda jag kan välja är om "lagget" ska vara fult eller snyggt, och det är allt.

Min dator lever utan problem upp till alla spelets rekommendationer och borde enligt alla logikens regler fungera perfekt även på höga inställningar när jag undersöker min hårdvara. Och om det inte är hårdvaran det är fel på, så återstår ju bara mjukvaran, vilket jag inte kan (eller förstår) ett skit av!

Mitt gnäll om datorer kommer visst aldrig att upphöra... Fan också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!