expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 1 juli 2013

Livsbarometern på ca 60 procent

Jag nämnde i min recension till Mass Effect 2 igår att det var en vecka sen ungefär som jag spelade ut trean.

Anledningen till att inget har blivit sagt sedan dess är inte för att jag är besviken på spelserien, långt ifrån. Jag ska recensera tredje spelet ordentligt, men kan redan nu säga att det är definitivt ett av de bästa spelen jag har spelat någonsin!

Men det var en otroligt omtumlande resa på så många sätt att jag fortfarande känner mig lite ostadig i tankarna och försöker bena ut det med hjälp av youtube. Inte hjälper det när man jobbar lite mer än heltid som personlig assistent heller. När jag kommer hem är jag helt slut och vill sällan göra nåt annat än just att spela.

Så just nu har jag återupptagit mitt multi-tasking inom spel, och sitter just nu med "Mirror's Edge" på pc, "Super Metroid" på SNES och en ny sparfil i "Mass Effect". Någon vill kanske påpeka det märkliga i att spela om Mass Effect så tidigt efter att jag har avslutat serien, men med tanke på hur många olika slags val och klasser och svängar du kan ta i spelet så är det värt mer än en speltur. Faktum är att det finns fans som har spelat hela serien nonstop i 1 ½ år i olika varianter och jag förstår dem gott och väl.

Jag är i alla fall inte död. Jag orkar bara inte riktigt med alla komponenter i livet just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!