expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

fredag 6 juli 2012

Not too bad...

Solbrännan håller på att gå över en aning, allt tack vare den underbara aloe vera gelen som jag använder. 

För er som också har lätt för att bränna er så kan jag tipsa om denna produkt: 


Alla andra produkter som säger sig innehålla aloe vera kan slänga sig i väggen jämfört med denna! 

Det är väldigt lätt att förstå varför det är så, för tittar man lite närmare på innehållsförteckningen så ser man att de flesta andra produkter (så gott som samtliga på åhléns och dylika ställen, till och med på apoteket) innehåller till mesta dels vatten och andra ämnen, för att sedan ha en liten bråkdel aloe vera tillsatt.
Den här gelen består till största delen av aloe vera. Stor skillnad! 

För er som inte får tag i tuben (de finns inte i vanliga butiker utan jag får dem via familjeföretaget som ni kan hitta kontaktuppgifter till här) så fungerar en avbruten kvist från en riktig aloe vera planta ganska bra också. Däremot ska man inte överdosera, plantan är inte fullt lika snäll mot huden utan andra ingredienser.

1 kommentar:

  1. När jag brände mina tre av fem fingrar på vänsterhanden så använde jag aloe vera ju! :D Det var ju awesome, gjorde inte alls lika ont som om jag inte skulle ha använt den (däremot är huden fortfarande lite svullen och överkänslig, men det beror nog mest på att det var en ganska rejäl bränning...)

    SvaraRadera

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!