expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

måndag 20 februari 2012

Klingoncappuccino!

För er som vill göra er egen nördiga cappuccino i norrländsk anda!

Tag 2-3 teskedar lingonsylt och 1 stor matsked (alltså inte plastmåttet matsked utan en riktig matsked) vaniljglass och blanda till en sås. Lingonen får gärna vara krossade. 


Slå på varmt kaffe, förslagsvis espresso, men jag vet fortfarande inte skillnaden så jag kör på mitt vanliga bryggda kaffe. Fungerar bra det också!


Toppa med varm skummad mjölk (en mjölkskummare ÄR en bra investering, jag lovar!!) och pudra lite oboy över (eller färska lingon om du hellre föredrar det).

Drick och njut!
 
Söt mjukistiger att tugga på ingår ej

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag besvarar kommentarer här i bloggen så glöm inte att återkomma för svar!